diedje.reismee.nl

Eind van mijn Australie trip

Beetje laat, maar hier mijn laatste Australie blog.
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn tasje heb ingepakt en naar Australie ben vertrokken met Ana Cristina. Wat gaat de tijd snel!
Na Nieuw Zeeland heb ik hier kerst en Oud en Nieuw geverd, wat best speciaal was. Kerstavond hebben we een aantal vrienden over e vloer gehad en hebben we een kerst bbq gehad. Eerste kerstdag hadden we regen! Jaja niet altijd zonneschijnhier. Maar we konden ons met zijn allen prima vermaken en hebben eigenlijk de hele dag in de keuken gestaan om een mega dinner voor te bereiden. het is niet hetzelfde zonder je familie, maar was wel blijdat ik kers heb kunnen vieren met een paar goede vrienden! Die avond heb ik ook mijn eerste ervaring gehad met lachgas. Wow dat was zoo grappig. Tweede kerstdag hebben we de regen ingeruild voor de zon en heb ik mijn eerstekerst gevierd op het strand in mijn bikini haha. Maar denk na deze ervaring dat ik toch een witte kerst zou kiezen in plaats van een zon kerst. Door de zonheb ik niet echt een kerstgevoel gehad, maar alsnog kan ik niet klagen.
Oud en Nieuw wilde ik graag vieren in Sydny en wilde ook graag het vuurwerk vanaf de brug zien. We hebben er dus ook alles aan gedaan om die brug te zien. Ongelovelijk hoeveel mensen er eigenlijk in Sydney zijn. Bijna alle goede plekken waren 'vol', dus zoveel mensen dat ze gewoon niet meer mensen binnen laten. Lief lachen en je wimpers in de strijd gooien werkte ook niet echt bij de politie. Duurde even, maar een beetje duwen en jezelf overal tusen wurmen had tot succes geleid. We konden de top van brug zien! En om 12u knalde de eerste vuurpijlen omhoog. Iedereen is enthousiast en juicht en het vuurwerk was echt prachtig! Nog een ding dat ik van mijn lijstje af kan vinken.
Na kerst en oud en nieuw is er eigenlijk vrij weinig gebeurd, erg druk met werk en heb zoveel mogelijk uren gewerkt om geld bij elkaar te sparen voor Azie.
Ana is 5 February vertrokken naar Nieuw Zeeland en mijn einde komt ook steeds dichterbij. Maar voordat ik vertrek naar Azie eerst nog de laatste roadtrip in Oz. John (Ana's vriend) en ik hebben een auto gehuurd om van Sydney naar Melbourne te rijden en vanuit Melbourne een stukje van de Great Ocaean road te rijden. Op 14-02-14 hebben we de auto opgehaald, ingepakt en zijn we begonnen aan de 9uur lange rit naar Melbourne. We kwamen 's avonds aan op een plek net voor Melbourne, waar we hebben overnacht. Volgende ochtend zijn we doorgereden en zijn wegelijk de Great Ocean Road opgegaan. Hebben een aantal stops gehad en zijn uiteindelijk dan bij de 12 Apostles terecht gekomen. Dit is waarvoor ik deze trip nogwlde doen voordat ik zou vertrekken. Wow wat is dit mooi! Uitzicht was niet 100% door de rook. Victora en South Australia hebben nu best veel branden dus veel rook overal. Maar het was nog steeds prachtig om te zien, vooral toen de zon doorkwam. Hierna zijn we doorgereden naar Loch Ard Gorge en ik denk dat ik deze plek eigenlijk wel wat mooier vind dan de 12 Apostles. Nog een paar foto's genomen hier en daar en toen was het tijd om weer terug te rijden richting Melbourne. De volgende ochtend had John me op het vliegveld afgezet en is hij terug gereden naar Sydney. Vandaag 16-02-14 is mijn laatst dag in Australie en vlieg over een paar uur naar Azie om daar een nieuw avontuur te beginnen.

Uiteraard houden mijn blogs hier nog niet op en zal ik jullie zo nu en dan opde hoogte houden over mijn trip door Azie.
G'daymates!! XXX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!