diedje.reismee.nl

Cairns, Farmwork en East Coast

Ooh wat erg dat ik dit niet meer heb bijgehouden! Sorry guys!
Moest zelf even terug lezen waar ik was gebleven haha. Dus Cairns...
Ja wat even geweldige tijd heb ik hier gehad! Zoveel nieuwe en leuke mensen leren kennen. Had ook zeker niks te klagen over het werk, we verdienen wat extra centjes en het was gewoon so simpel werk. Heb hier in het hostel nog een Engelse jongen leren kennen, waar ik de laatste Maand best veel me omging. Maargoed, we kunnen niet voor altijd in Cairns blijven, dus het was tijd om verder te gaan met onze travels. Ana en ik hebben het vaak gehad over hoe en wat en kwamen uiteindelijk met het idee dat we nog een extra jaar nodig hebben om Australie te zien. Conclusie...Farmwork! Na 3 maanden Farmwork (88dagen) kan je een tweede work and holiday visa aanvragen. Nou was Farmwork vinden niet zo gemakkelijk, aangezien iedereen op hetzelfde moment precies hetzelfde dacht. Na weken lang zoeken en emailen, gaf ik de moed een beetje op. Toen was daar onze redding! Twee jongens die we hier hebben leren kennen (Ben en Toby) zaten op een farm in Mareeba en daar zochten ze nog meisjes. Ik gelijk gebeld en gelukkig konden we daar de next week terecht. Dat betekende wel dat we van iedereen binnenkort bedag moesten zeggen en dus ook van de Engelse jongen (David). Naja that's all part of traveling!
Onze laatste maandag avond hadden we een pubcrawl...Monday mission! Wat een afsluiter van Cairns! Al onze vrienden waren er en David was ook mee met de pubcrawl.
De volgende dag was DE dag. David had aangeboden ons naar de bus te brengen met de auto, dus dat gaf ons wat tijd om iedereen gedag te zeggen. Dat was natuurlijk janken geblazen en al helemaal toen ik bij de bus was en David gedag moest zeggen.
Mareeba is maar een uur van Cairns vandaan, dus er was altijd een mogelijkheid om in het weekend nog even terug te gaan naar Cairns.
Aangekomen op de farm was ik toch wel een beetje geschokt haha. In the middle of nowhere! 'Aaaahhhh hoe ga ik het hier uithouden', was mijn eerste gedachten. We waren beland op een zucchini farm van mr. Veni Falvo. Dus..... Met Ana afgesproken dat we het hier op zijn minst 6 weken moeten volhouden. Wat ons was verteld was dat we in een share house zouden zitten. Dat was dus even een ander verhaal. Omdat het huis vol was, hadden ze een grote tent neergezet, waar we dan 'tijdelijk' in zouden zitten. De eerste nachten waren hel! We lagen op stretchers, het was koud, hoofdpijn, rugpijn, missen iedereen van Cairns en ja genoeg redenen om dit inderdaad maar 6 weken vol te houden. Had nog steeds contact met David en bij had gelukkig werk gevonden in Tully. Dat is zo'n 2,5uur van Cairns vandaan. Dat betekent dat we elkaar af en toe in het weekend kunneno zien! Nou zal ik in het kort uitleggen wat ik allemaal op de farm moest doen. Om 6.30/7u ging mijn wekkertje, omdat we om 7.30 moesten beginnen. We begonnen met het plukken van squash. Had hier nog nooit van gehoord en Als jullie het ook niet weten, google het dan maar haha. Dit duurde ongeveer 2uur (ligt eraan met hoeveel man je bent) en dan moesten we ze in de truck laden en naar de shed brengen. Een kwartiertje pauze om schone kleren aan te trekken en weer terug naar de shed om ze in dozen te doen. Dat gaat helemaal volgens regels en dus niet gewoon squash in de box smijten. Moet volgens een bepaald patroon en gewicht. De doos moet er 'mooi' uitzien. Dan zijn we nog niet klaar, want het is een zucchini farm. De jongens plukten zucchini en wanneer dat naar de shed was gebracht, moest ook dat ingepakt worden. Ander soort doos, ander gewicht en een ander patroon! Zucchini duurde vaak de hele dag en we konden stoppen om 5uur. Na werk beetje relaxen en dan konden we koken. En dit dan 3 maanden lang! Eerste weken waren best zwaar en Kirsty (farmers wife) was een enormous bitch naar mij en Ana, maar ik Ben Diede niet als ik opgeef. Dacht het niet dat ik me weg laat pesten! Ana was er wel klaar mee en die had an 4weken de handdoek in de ring gegooit. Kirsty was uiteindelijk ook niet lang op de farm, omdat ze het nodig vond om met een van de jongens vreemd te gaan. En ze was natuurlijk betrapt. Dag Kirsty!! Nog geen dag later kon ik gelukkig het huis in, want Kirsty liet me niet in het huis slapen. Dus ik heb 4 weken in die tent geslapen, terwijl er gewoon een bed vrij was. Nu ik dacht dat alles makkelijker zou worden, vond Veni het nodig om met me te flirten. Gatverdamme! Hij had bepaalde opmerkingen gemaakt die gewoon te walgelijk zijn voor woorden. En ik durfde niks terug te zeggen, omdat hij wel mijn second year visa aftekend. Gewoon niet reageren en door gaan met werk. Gelukkig heb ik mijn second year visa binnen zonder dat ik Veni zijn arm eraf hoefde te hakken haha. Trots op mezelf dat ik dit heb gedaan! En ik heb hele leuke nieuwe mensen leren kennen.
Had besloten om met 2 Ierse meisjes de east coast te doen, omdat Ana Farmwork had gevonden in de buurt van Brisbane. De meiden waren een week later begonnen dan mij, dus was ik voor 5 dagen naar Tully gegaan om nog even wat tijd met David door te brengen. Tully is niet groot, binnen een half uur heb je het wel gezien. Mijn laatste twee dagen in Tully kon ik met David op de banana farm werken. En extra centjes zijn altijd welkom! Mijn taak was om de babyboompjes met kerosine te doden, zodat de mother tree meer voedingstoffen krijgt. Simpeler kan je het niet bedenken. Op een vrijdag avond had David me weer terug gebracht naar Cairns, omdat de meiden en ik the Great Barrier Reef gingen doen. Zaterdagochtend weer afscheid van David moeten nemen en was ik naar de haven gelopen , waar ik met de meiden had afgesproken. Dag 1 van onze east coast trip!
Great Barrier Reef was weer gaaf, zoals vorige keer en heb nemo ook weer gezien. Saturday night party in Cairns en Zondag was onze laatste dag in Cairns, onze bus vertrok in de avond naar Townsville. Wat raar om gedag te zeggen teen Cairns! Ik heb hier zo lang gezeten en zoveel mensen leren kennen! Maar tegelijkertijd had ik ook zoveel zin om de east coast te gaan doen.
In de avond naar the greyhound en ingestapt om onze reis te vervolgen naar Townsville! Overnachting in de bus...erg comfortabel..en heel vroeg in de contend aangeboden in Townsville. Daar konden we gelukkig de ferry pakken naar magnetic island. Best een cool island, waar we twee dagen hebben gezeten, en die twee dagen ook wel meer dan voldoende waren. Waren hier nog naar een koala sanctuary geweest, waar ik een croc en een slang heb vastgehouden!
Next destination was Airlie Beach! Daar had ik zoveel zin in, omdat we hier de boot naar the whitsundays zouden pakken. Vorige keer dat Ana en ik hier waren was het gecancled dus ik verheugde me er echt op! Onze boot was Avatar, een catamaran voor 26 mensen. Twee nachten op een boot, nieuwe ervaring haha. Heb zo Mooie dinger gezien en the Whitsunday is zo ongelovelijk mooi! Het zand is zo wit en fijn, dat je je tanden ermee kan poetsen en je huid kan scrubben. Terug in Airlie hadden we nog een nacht en die avond ginger we natuurlijk weer feesten. Volgende dag hadden we de bus naar Hervey Bay en daar hadden we de ferry naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland en heel veel zand dus ja...dat zit dus ook overal! We gingen hier met 4x4 auto's rondrijden. Zo gaaf! Langs het strand en over zandwegen gereden, die zo hobbelig zijn, dat je je hoofd aan het dak stoot,als je je niet goed vasthoud. Ik heb zelf ook nog gereden op het strand! Fraser staat bekend om de dingos, Wilde honden. We hebben er maar 1 gezien haha. En hij staat op de photo! Ook nog walvissen kunnen spotten, dus al met al was ook Fraser een geslaagde tour! Enige minpuntje was dat de tenten niet waterdicht waren en ik dus in de auto heb geslapen. En op de camping was geen toilet! Jaja bush plassen.
Next stop was Brisbane, daar waren we twee nachten. Niet veel over te zeggen...stad=feesten en zuipen. Ooh ja ik Ben hier voor het eerst in mijn leven geprikt door een bij! Heb 3 maanden squash geplukt, waar de bijen om je oren vliegen en ik word geprik als ik lekker lit te bronzen aan de lagoon.
Zondagavond vertrok onze vlucht naar Sydney en betekent dit het einde van onze east coast travels! Wat een legendarische tijd heb ik gehad, maar het is tijd om weer terug te gaan naar real life en wat centjes te gaan verdienen. Naja nou zeg ik wel real life..I'm still living the fucking dream!!!!!

Bye bye XXXXx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!