diedje.reismee.nl

Up to date from Cairns

Hi guys!

Al lang geen blog meer bijgehouden, dus bij deze is het weer tijd voor een up to date uit het heerlijk, warme Cairns. We waren aangekomen op een woensdagvond en hadden op onze planning staan om in hier te blijven tot eind maart. We wilden dan langzaam naar beneden reizen en wat farmwork doen in exchange voor accommodation and food. Dus we hebben hier in Cairns een aantal dagen gehad dat we de hele dag op de computer hebben gezeten om iets te vinden. Een aantal emails de deur uit gestuurd en afwachten maar. Ondertussen hadden we al heel wat mensen leren kennen waar we het echt heel gezellig mee hebben gehad. Wat local people ontmoet, die ons mee hebben genomen naar waterfalls en lake waar we in gezwommen hebben. Die dag had ik voor het eerst kangeroo gegeten en wat heeft skippy me goed gesmaakt! Maar op die emails hadden we na een aantal dagen nog steeds reactie en we hebben het hier zo leuk gehad in de twee weken dat we eigenlijk wel heel graag langer in Cairns wilden blijven...de rest van April eigenlijk. Maar dan moesten we wel werk vinden in ruil voor accommodatie. Dus daar gingen we dan hoor.. de blaren op mijn voeten gelopen, oververhit, te weinig drinken meegenomen natuurlijk..hotels restaurants van alles afgelopen, maar nergens iets kunnen vinden. Ik had een backpackerhostel een email gestuurd die misschien wat voor ons had. Dus die hebben we nog geprobeerd te zoeken. Ik denk dat we deze dag heel Cairns te voet hebben verkent, maar het hostel hebben we niet kunnen vinden. Eindvan de dag waren we er zo klaar mee dat we geirriteerd maar naar het zwembad zijn gegaan om een overheerlijke duik te nemen. Dat was echt het beste idee ever, jeetje wat was het heet. Het water om me heen kookte nog net niet. Na deze overheerlijke afkoeling, maar weer een email de deur uit gestuurd naar het hostel Nomads dat we het niet konden vinden.
De dag erna kreeg ik een email terug dat het niet zo groot probleem was, omdat degene die over werk gaat toch niet aanwezig was die dag. Alle moeite dus voor niks haha. Maar we weten nu bijna alles wel te vinden in Cairns! Afspraak gemaakt voor maandag. Maandag uiteindelijk bij Nomads aangekomen. Jaja we hadden hem gevonden dankzij Darren en Jon (local people). Ze maakte ons die dag de gelukkigste meisjes in cairns, omdat we allebei de housekeeping in konden in exchange for dinner and accommodation, van 9-12u!!!!! Dat moest die avond natuurlijk gevierd worden met een feestje in Woolshed. Dat is een van de leukste feesttenten in cairns. De dag erna konden we al aan de slag, dus onze maand april was helemaal geregeld en wij konden hier lekker in het heerlijke, warme Carins blijven.
Ik heb deze maand voor het eerst in mijn leven uit een vliegtuig gesprongen! Een paar meiden van Travel Active waren ook in Cairns, hebben we met zn allen een auto gehuurd en zijn we naar wat watervallen gereden, bbq einde van de dag..wij mogen hierr niet klagen!
Verder gebeurd er niet heel veel spannends hier dan werk, zonnen, zwemmen en elke dag uitgaan. Behalve maandag dan..dat is onze rustdag haha. Eigenlijk hebben we het hier zo fijn dat we er over na hebben gedacht om misschien toch onze 'vakantie' te verlengen met een aantal maandjes. Goed besproken of dit wel of niet mogelijk is, maar we zitten hier praktisch gratis dus waarom niet. Contact gehad met thuis en dat was allemaal prima, dus bij deze laten we het iedereen weten dat we onze vakantie verlengen!! En nog meer goed nieuws, we hebben sinds vadaag ook een baantje bij het hostel aangeboden gekregen!!! Mijn dag kan niet meer stuk. We werken in het weekend een paar uur etra en die extra uurtjes worden we lekker uitbetaald, $18Dollar per uur. Dat zijn wel andere lonen dan in Nederland.
Wanneer we thuis komen is nu al helemaal niet zeker meer. We dachten eerst aan Oktober, maar aangezien we nu een baatje hebben willen we misschien toch ons jaar gaan afmaken. Niks is zeker, maar ik hou jullie op de hoogte!

Dit is mijn langste verhaal tot nu toe en ik wil jullie niet vervelen met al mijn leuke, spannende verhalen over hoe leuk en warm het hier wel niet is. Ik ben denk ik de helft vergeten nog in mijn blog te zetten, maar dat komt dan nog wel.

Keep u guys posted!! Xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!