diedje.reismee.nl

So far

Dus de plannig is al heel wat geweizigd. Het plan was om na een week of 2 Sydney te verlaten, omdat het hartstikke duur is. Maar door een weekje surfcamp zitten we er nu dus alweer 3 weken haha. Eerste weken hebben we lekker bij kunnen komen, beetje wezen stappen enzo.
Tweede week hadden we 5 dagen surfcamp. Wat was dat gaaf! nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Er was slecht weer voorspelt voor de hele week, dus dat was het enige waar Ana en ik een beetje tegenop zaten. Maar de eerste dag dat we naar surfcamp gingen, scheen het zonnetje al lekker. Korte broek, tshirtje en slippers and off we go! We werden bij het hostel opgehaald door een grote bus. Tassen in de bus geladen en daar gingen we. Op naar Seven mile Beach, Zuid-Sydney. Onderweg heb ik van het mooie uitzicht genoten!
Op de plek aangekomen, kregen we al snel een uitleg en werden we in de kamers ingedeeld.
Daarna hebben we lekker geluncht en toen zijn we wetsuits gaan passen. Wat een dingen, als iets er NIET charmant uitziet, zijn dat die dingen wel. Toen met z'n allen naar het strand gegaan en werden we in kleinere groepen gedeeld en hebben we onze instructor ontmoet. Nee ik had geen typische surfdude, maar een surfchick. Eerste les was het me al gelukt om te staan. Ooh wat heb ik genoten van de surflessen. Ook echt heel mooi weer gehad, waar we eigenlijk wel blij mee waren. Dag twee was ik al lekker verbrand in mijn gezicht. Vanaf woensdag werd het weer wat minder goed en donderdag hebben we een flinke regenbui over ons heen gekregen. Vrijdag werd de regen al iets minder, maar was de wind erg sterk. Hierdoor waren de golven ook erg hoog en woest. We mochten voor onszelf beslissen of we wel of niet wilden gaan surfen in die golven.
Ik wilde graag heelhuids naar huis, dus ik had het er niet op gewaagd. lekke rmijn tas ingepakt, nog even een douche, voordat er weer een rij kwam te staan en lekker een relax dagje gehouden.
Na de lunch had iedereen zijn spullen gepakt en konden we weer vertrekken naar het hostel.
Iedereen was lekker paniekerig, omdat blijkbaar alle hostels volzaten vanwege Mardi Gras (gaypride in sydney). Uiteraard hadden Ana en ik ook nog geen hostel geboekt, dus we hoopten op het beste dat er nog een plekje was. Na een paar hostels afgelopen te zijn, zonder resultaat, hadden we Chiquita maar gebeld. Dit is een tante van een vriend van ons en gelukkig konden we daar terecht. Dus daar konden we nog 5 dagen blijven en heeft ze ons heel wat dingen laten zien. We zijn naar een Wildlife park gegaan, waar we met de walibi, kangeroo en koala op de foto zijn geweest. Jeej dat was 1 van onze doelen! Verder nog lekker op het strand kunnen liggen en zijn we 2 keer met de speedboot gaan varen. Nu is het weer tijd om verder te reizen. Hostel in Newcastle en Byron Bay zijn al geboekt voor de rest van de week.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!